پیرلی تامین کننده رسمی لاستیک مسابقات جام جهانی FIA GT




پیرلی تامین کننده رسمی لاستیک مسابقات جام جهانی FIA GT


پس از فرآیند مناقصه، FIA پیرلی را به عنوان شریک رسمی و تامین کننده لاستیک مسابقات جام جهانی FIA GT برای یک دوره سه ساله منصوب کرده است كه اين دوره سه ساله از رقابت‌هايى که به عنوان بخشی از مسابقات گرندپری ماکائو برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد.

مسابقات قهرمانی FIA GT سری مسابقات اتومبیلرانی اسپرت است که توسط سازمان Stéphane Ratel به دستور فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) برگزار می شود.

پیرلی امسال لاستیک P Zero DHF تست شده و قابل اعتماد خود را به تمام شرکت کنندگان مسابقات GT عرضه خواهد کرد. این تایرها در سراسر جهان و در دوره های قبلی توسط چندین قهرمانی که خودروهای GT3 را می رانند، مورد استفاده قرار گرفته است.  

به گفته پیرلی لاستیک P Zero DHF به خاطر کامپاند (ترکیب) همه کاره خود، به خوبی با طبیعت و ویژگی سخت پیست ماکائو گویا سازگار است. قابل توجه است که این پست از پیچ‌های آهسته و پرسرعت به طول دور 6.276 کیلومتری، سطح جاده ساینده و سخت همراه با دمای بالا و تکامل قابل توجه مسیر به صورت مرحله به مرحله تشکیل شده است.  

در طول کل مسابقات، به هر خودرو پنج مجموعه لاستیک برای آب و هوای خشک و سه مجموعه لاستیک برای آب و هوای مرطوب و خیس اختصاص داده می شود. برای اولین بار در یک مسابقه با اتومبيل‌هاى GT3 تحت تأیید FIA، از فناوری RFID (شناسایی با فرکانس رادیویی) استفاده خواهد شد که امکان نظارت خودکار بدون وقفه بر روی لاستیک‌ها را با استفاده از بارکدهای قابل اسکن در دیواره‌های جانبی اين لاستيک ها ممکن می‌سازد.

پیرلی به رابطه دیرینه خود با FIA در مسابقات GT3 ادامه خواهد داد. سابقه اين همكارى تا به امروز شامل مسابقات جام جهانى GT FIA سال 2015 ، همچنین جام ملل GT FIA در سال 2018 و دو دوره از بازی‌های برگزار شده موتوراسپورت  FIA مى‌باشد.

مارک ناوارکی، مدیر ارشد بخش ورزشی FIA گفت: جام جهانی FIA GT که به عنوان بخشی از گرندپری ماکائو برگزار می شود، چالشی منحصر به فرد در بین مسابقات خودروهای GT3 به حساب می آید. پیست گویا اجازه هیچ گونه تست قبل از رویداد را نمی دهد، بنابراین داشتن تایرهایی که تیم ها و رانندگان بتوانند به آن اعتماد 100 درصدی داشته باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیرلی تجربیات زیادی را از انواع مختلف رقابت های موتوراسپرت به دست آورده است، رابطه کاری پابرجا پیرلی با FIA از طریق حضور در رشته‌ها و سری‌های مختلف و همچنین حضور بسیار قوی در بازار جهانی اتومبیل های GT3 باعث شده که مشارکت پیرلی در مسابقات FIA GT امری طبیعی و منطقی محسوب شود.

ماریو ایزولا، رئیس موتوراسپرت پیرلی گفت: ما لاستیک های P Zero را به صورت انحصاری برای جام جهانی فرمول 3 عرضه خواهیم کرد. از دیدگاه تامین کننده لاستیک، پیست ماکائو علاوه بر جذابیتی که آن را تبدیل به یک پیست اسطوره ای برای مسابقات می کند، شامل چالش های فنی بسیار متنوع نیز است: از مسیرهای عریض و باریک شهری و جاده های کوهستانی پرپیچ و خم گرفته، تا کم سرعت ترین و باریک ترین پیچ های سنجاقی (پیچ گیره‌سری یا پیچ سنجاقی که به دلیل شباهت آن به سنجاق سر نام‌گذاری شده است، انحنایی در یک جاده با زاویهٔ داخلی بسیار تیز است که خودروی عبوری برای ادامهٔ مسیر باید تقریباً ۱۸۰ درجه دور بزند) در تاریخ مسابقات ورزش موتوری در آن وجود دارد.



در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0